Voor Bereka en BabyCarryWorkout was 2017 een jaar waarin er veel media aandacht was voor onze activiteiten. Maar liefst drie keer verschenen wij op de nationale televisie. Hoe verliep dit eigenlijk allemaal? Terugkijkend weet ik soms niet eens waar ik de tijd en energie ervoor gevonden heb.

In februari 2017 was de negenmaandenbeurs waar ik voor het derde keer op rij aanwezig was. Dit keer niet met BabyCarryWorkout maar voor het verzorgen van een aantal mama masterclasses. Dit was erg leuk om te doen en daarnaast had ik nog voldoende tijd over voor onze stand met draagdoeken. De verkoop van Mbereko’s ging goed, er waren veel leuke gesprekken met klanten en een aantal mensen heb ik extra aandacht en advies kunnen geven.

Zie TV Fragment van RTL 4
Een hoogtepunt was dat de verslaggever van Carlo’s tv kantine langskwam om een draagdoek uit te proberen en een draagpop te lenen. Deze gingen in een hilarisch fimpje de negenmaandenbeurs over, een erg leuk item dat op RTL4 uitgezonden is. Ik vond het zo leuk dat ik de draagdoek maar kado heb gedaan aan de chef kok van het programma die op dat moment zwanger was en waarvoor het hele item eigenlijk gemaakt werd.

 

Van begin af aan van mijn babydragen reis op beurzen,ken ik 3 personen die mij altijd hebben gesteund. Wat ben ik ze dankbaar! Gonneke van Eurolac.net , Chella Verhoeve van Borstkolfwinkel en Stefan Kleintjes van Borstvoeding.com

In de periode na de beurs was het even aanpoten om de bestelde Mberekos te maken.

In maart was het tijd voor de laatste certification course van de Trageschule in Ierland te doen. Onderdeel daarvan was een uitdagende foto opdracht van te voren, waar dus ook de nodige tijd in ging zitten. Maar Ierland was super veel geleerd en veel contacten gelegd. een hele leuke presentatie gedaan en natuurlijk omtzettende leuke mensen leren kennen.

Ik heb ontzettend veel geleerd van mijn docent Olga Nguyen. Haar calmheid, haar doorzettingsvermogen en de manier van geweldloos communiceren geeft me steeds de kracht om door te zetten.

Persoonlijk geloof ik meer in ervaring dan een stukje diploma. Maar toch ben ik trots dat ik deze stap heb mogen nemen samen met een groep mensen die erg interesse tonen in mijn stuk werk en presentaties.

Leuke afwisseling was daarna in april een korte vakantie samen met mijn man naar Schotland, heb daar stiekem ook nog heel wat inspiratie voor mijn Mbereko’s op gedaan.

Gelukkig was er af en toe ook afwisseling omdat BabyCarryWorkout Drechsteden en BabyCarryWorkout Twente goed van de grond kwamen en ik hier en der mocht ondersteunen. We hebben ook nieuwere locaties erbij gekregen: In Belgie dus Internationaal.

in Belgie bij Draaggraag, wordt vervolgt,..

17631997_1242358239194874_1081921116278501698_oIMG-20170313-WA0027

We zijn ook ondertussen in Maassluis uitgenodigd om Babycarrydance workshop te geven en samen met Docent uit de Drechtsteden gingen we erheen

Een mooie leuke team zijn we geworden. Naar een torsobabywearing team, ook BCW/BCD team met enorm respect voor elkaar. Estelle is de fysiotherapeut en ze zorgt goed voor ons.

Ik werd in de zomer uitgenodigd tijdens de Internationale vrouwendag. We hebben een hele leuke dag van gemaakt in Nieuwkoop. Ook aan nog meer vrouwen laten zien dat babydragen de mooiste manier is van verbinding

Ondertussen gingen draagconsulten en Mbereko’s maken ook door! Want de bestellingen komen ook binnen.

Terug thuis waren er nog  de opleidingen tot torsodraagconsulente en babycarryworkout instructeur die gegeven moesten worden.

In juni werden we uitgenodigd in Belgie om samen met LLL Vlanderen 50 jaar jubileum te vieren toen verzorgde wij babycarrydance en torsobabywearing workshop. Wat was dat geweldig!!

Toen was er even pauze tussendoor en toch nog stieken tijdens vakantie ook gewerkt

En inderdaad 9 augustus was het zover: TV opnames van BabyCarryWorkout in de Steupel in Nieuwkoop. Jan Versteegh werd vader en onderzocht allerlei zaken waardoor hij een goede vader zou kunnen worden. BCW was daarbij in de picture gekomen omdat dit zo’n verbindende activiteit met je kind is. Waarbij je ook nog es fitter wordt en goed leert omgaan met je draagdoek. Zo wat was het een klus om alle voorbereidingen te doen voldoenende vaders te krijgen op een door de weekse dag.
Maar het was een ontzettend geslaagde en druk bezochte dag die in een ontspannen sfeer verliep. Daar heb ik nu echt leuke herinneringen aan.

Wat gebeurde daarna nog allemaal, o ja de opnames uit 2016 van de documentaire ‘Dit zijn wij’ kwamen op televisie. Daarin waren wij dan kort even te zien met BCW op de negenmaandenbeurs, wat ook terug kwam in de vele promo filmpjes van deze documentaire. zie ook dit filmpje :

#Kiindfestival #hippiefestival
We hebben een leuke dag gehad. Kinderen hebben geleerd hoe leuk het ook kan zijn op een regenachtige dag. Veel kinderen hadden een regenpak en veel ook weer niet. Wat een leuke mensen! Bekende gezichten en nieuwere mensen leren kennen. Zo mooi om te zien dat er steeds meer mensen dichtbij de natuur zijn en proberen. Weer een leerzame dag. Jammer genoeg vloog de tijd en daardoor geen enkele lezing en of workshop kunnen volgen. Ik was plan om een #hobbel voor de #kinderen te kopen. #wasbare #maandverband aan te schaffen. Ook wilde ik graag wat #zeepvrije producten ♡kopen maar helaas niet gelukt omdat ik zelf eerste op het podium was met #babycarryworkout en #babycarrydance Met dank aan Sueli en Lourenske. Thanks #Kiindfestival #hippiefestival

familietv
Tussendoor een collega uit Ierland even bij ons gelogeerd wegens omstandiheden met haar gezinnetje.

received_476828212680167

Ondertussen had ik last van een slijmbeursontsteking. On en off gezond eten en sporten, en toch nog dat lange borstvoeding wat lijkt niet te eindigen. Ach daar doen we het voor. Want de kinderen die dan gezond zijn geven ons de kans om toch te kunnen blijven werken en ontspannen.

En dan nog es in september voor de tweede keer naar Schotland voor een Sling Show Scotland Edinburgh waar ik een workshop Torsodragen gaf. Een leuke en aangename sfeer in de baby wearing community aldaar, heel anders dan wat je hier in Nederland nog al es aantreft. Thanks to Sarah! ❤

Dan in december nog de uitzending op televisie van de aflevering van ‘Jan wordt vader’ waar wij in voorkomen met BabyCarryWorkout. Een flink aantal minuten airtime en ze hebben de sfeer van die dag goed vast weten te leggen, goed gedaan.

Dus nu kan ik met een tevreden gevoel 2017 afsluiten, ik hoop dat 2018 weer zo interessant wordt. Keep spreading the love and other benefits coming from babywearing!mbc

❤ Melissa

 


Comments

2 responses to “Bereka terugblik op 2017”

  1. Callista Avatar
    Callista

    Hardwerken word beloond 😊. Veel respect voor je dat je dit allemaal voor elkaar hebt gekregen naast de zorg voor je gezin!
    Leuk verslag ook met de foto’s erbij.
    Veel succes en plezier gewenst in 2018 zowel zakelijk als prive.

    Liked by 1 person